ZAPYTANIE OFERTOWE Organizacja i przeprowadzenie warsztatów rynku pracy

Projekt „Druga szansa” dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolbromiu. w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020

ZAPYTANIE OFERTOWE

Realizacja zadania pn.: Organizacja i przeprowadzenie warsztatów rynku pracy dla uczestników projektu: ,,Druga szansa”realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolbromiu. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

ZAMAWIAJĄCY:


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolbromiu

ul. Skalska 20

32-340 Wolbrom

  1. Opis przedmiotu zamówienia

Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 

85312320-8 Usługi doradztwa

Przedmiotem niniejszego zamówienia Organizacja i przeprowadzenie warsztatów rynku pracy dla uczestników projektu: „Druga szansa”zgodnie z diagnozami oraz indywidualną ścieżką udziału w projekcie.  

Zamówienie składa się z 1 części:

Lp.Temat zajęćLiczba godzinLiczba uczestnikówMinimalny program kursu 
CZĘŚĆ I
1. Warsztaty rynku pracy 24(4 dni po 6 godz.) 10Celem warsztatów jest zdobycie wiedzy na temat rynku pracy i źródeł informacji istotnych dla realizacji celów zawodowych oraz poszerzenie wiedzy na temat  sposobów nabywania wiedzy i możliwości kształcenia i nabywania nowych kwalifikacji.  Trening został podzielony na 4 moduły. Każdy moduł trwa 6 godzin.  Łącznie warsztaty trwają 24 godziny.  Forma zajęć: grupoweTryb: stacjonarny Zakres treningu obejmuje: 1 Moduł – Instrumenty rynku pracy, świat zawodów, analiza miejsc pracy, szanse i zagrożenia wynikające z podjęcia zatrudnienia, określenie celów zawodowych, 2 Moduł – Metody aktywnego poszukiwania pracy np. networking, targi pracy, kontakt bezpośredni, Internet, agencje pośrednictwa pracy, urzędy pracy, ogłoszenia własne.  Warsztaty praktyczne z wykorzystaniem komputera z dostępem do sieci Internet. Warsztaty praktyczne z analizy ofert pracy 3 Moduł – Gra strategiczno-symulacyjna GO WORK pomoże wykreować właściwe postawy i ułatwi nabywanie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w poszukiwaniu pracy w aktualnej rzeczywistości rynkowej z uwzględnieniem specyficznych cech uczestników gry (przede wszystkim niepełnosprawności).GO WORK symuluje rynek pracy, gdzie ilość możliwości zatrudnienia jest ograniczona, a poszukujący pracy musi konkurować z innymi kandydatami wykazując się specyficznymi umiejętnościami stanowiącymi korzyść dla potencjalnego pracodawcy. Z drugiej strony gra umożliwia podjęcie jednej z kilku możliwych strategii działania i przetestowania tej strategii w warunkach gry odzwierciedlającej rzeczywistość. Pozwala to na ukształtowanie proaktywnej postawy graczy do aktywności na rynku pracy. Narzędzie wypełnia lukę w warsztacie doradcy zawodowego. Stymuluje usługę doradczą, pobudzając os. biorące w niej udział do współpracy, a tym samym do większego zaangażowania w planowanie swojej kariery zawodowej. Gra symulacyjno-strategiczna pozwala na zrozumienie i poznanie skutków decyzji, daje wiedzę o możliwych scenariuszach przyszłości, umożliwia wymianę wiedzy między uczestnikami, uczy umiejętności naturalnych reakcji, angażowania emocji i pozwalała na odczuwanie konsekwencji własnych posunięć 4 Moduł-Warsztaty praktyczne z wykorzystaniem komputera – przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, motywacja do podjęcia aktywności zawodowej.  

Każda ze wskazanych powyżej części Zamówienia określana będzie dalej mianem „Zadania”.

Dodatkowe informacje – dotyczy wszystkich Zadań

  1. Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone na podstawie faktycznie zrealizowanej liczby godzin na rzecz uczestników projektu. Zamawiający zastrzega sobie, iż liczba godzin może ulec zmniejszeniu. W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, bez naliczania jakichkolwiek kar.
  • Wynagrodzenie Wykonawcy zawiera ryczałtowy zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług oraz wykorzystywanych materiałów.
  • Jedna godzina warsztatów/treningów grupowych = 45 minut.
  • Niezależnym od stron umowy warunkiem przekazania środków z tytułu prawidłowego wykonania umowy jest dostępność środków na rachunku bankowym Zamawiającego, uzależniona od transferów z Instytucji Pośredniczącej. Wykonawca wyraża zgodę na przesunięcie terminu zapłaty wynagrodzenia w przypadku opóźnień w przekazywaniu transz dofinansowania przez Instytucję Pośredniczącą.
  • Zamówienie musi być realizowane zgodnie z Regulaminem Konkursu 9.1.1. RPO WM, wnioskiem o dofinansowanie projektu, indywidualną ścieżka wsparcia każdego z uczestników oraz innymi wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów dofinansowanych ze środków EFS, w szczególności Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020.

W szczególności wymaga się, aby osoba wykonująca zadanie spełniała następujące warunki:

  • obciążenie wynikające z wykonywania usług w ramach niniejszego zapytania nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie;
  • łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i FS oraz działań finansowanych 
    z innych źródeł, w tym środków własnych wykonawcy i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie;
  • w związku ze świadczeniem usług w ramach projektu „Druga szansa” nie zachodzi konflikt interesów i podwójne finansowanie;
  • nie była zatrudniona jednocześnie w instytucji uczestniczącej w realizacji RPO WM na podstawie stosunku pracy, chyba że nie zachodzi konflikt interesów lub podwójne finansowanie.
  • Wymagany termin realizacji zamówienia 
Lp.Temat zajęćTermin realizacji do:
1.Warsztaty rynku pracy 28.02.2023

Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu realizacji zamówienia na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Wykonawcę (których nie można było przewidzieć). 

Dopuszcza się zmianę terminu warsztatu. 

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dyspozycyjności osoby realizującej zamówienie zgodnie z terminarzem przekazanym przez Zamawiającego. Brak dyspozycyjności wskazanego przez Wykonawcę do realizacji usługi trenera nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku ze świadczenia usługi we wskazanym terminie. 

  • Miejsce realizacji: 

Warsztaty odbędą się na terenie Gminy Wolbrom. Program zajęć powinien przewidywać przerwę, a po każdych 2 godzinach przerwę – 15 min. Wykonawca uzgadnia harmonogram warsztatów z Zamawiającym.

  • Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji z warsztatu, w następującej formie: 
  • DZIENNIK ZAJĘĆ wraz z wzorem materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom
  • LISTY potwierdzające realizację usług: lista obecności odrębnie dla każdego dnia, lista odbioru materiałów, lista odbioru certyfikatu/zaświadczenia przez uczestnika 
  • Na zakończenie warsztatu, dla każdego uczestnika Wykonawca przygotowuje CERTYFIKAT/ZAŚWIADCZENIE POTWIERDZAJĄCY UDZIAŁ W TRENINGACH/WARSZTATACH. Kopie przekazanych certyfikatów zostaną dostarczone do Zamawiającego wraz z protokołem odbioru końcowego.

Wzory dokumentów obowiązujące Wykonawcę będą stanowiły załącznik do umowy związanej z realizacją zamawianej usługi.

Dokumentacja realizacji umowy będzie dostarczona Zamawiającemu sukcesywnie po zakończeniu poszczególnych warsztatów.

  • Korzystanie z usług podwykonawców możliwe jest jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego.
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału  w postępowaniu dotyczące:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej – oświadczenie wg załącznika nr 2;
  5. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą (wymagane wykształcenie wyższe) – jednym trenerem posiadającym udokumentowane specjalistyczne doświadczenie lub, który w ciągu ostatnich trzech lat przeprowadził 2 warsztaty w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia Warsztat tożsamy z przedmiotem zamówienia rozumiany jest jako szkolenie /warsztat rynku pracy

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonego oświadczenia, wg formuły „spełnia/nie spełnia”, odrębnie dla każdego zadania, którego dotyczy oferta. Wykonawca, który nie wykaże spełniania ww. warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.

  1. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. II, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia:

  1.  oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego
  2. oświadczenia RODO (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego).
  1. Zmiana umowy

Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna jeżeli: 

  1. w trakcie obowiązywania umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
  2. zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego, 
  3. zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy, oraz zmiany wynikające z następstw zmian wytycznych dotyczących RPOWM lub innych wytycznych i zaleceń mających bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, zmiana ta przeprowadzona może być jedynie w zakresie polegającym na dostosowaniu umowy
  4. zmiana leży w interesie Zamawiającego.
  • Odrzucenie oferty

Zamawiający odrzuci ofertę, która:

  1. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
  2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
  3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
  4. została złożona po terminie,
  5. jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.

W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia                            lub wyjaśnienia treści oferty.

  • Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:

O wyborze najkorzystniejszej oferty, odrębnie dla każdego zadania, decydować będą kryteria:

  1. Cena brutto – max. 100 pkt. 

Przez cenę brutto rozumie się cenę (z podatkiem VAT), a w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej koszt całkowity ponoszony przez Zamawiającego z tytułu realizacji usługi zawierający również wszelkie należności z tytułu podatków i składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego, 
jak i Wykonawcy – tzw. „brutto-brutto”.

W ramach kryterium „Cena brutto” Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:

            Cmin

Pc = ————– x  100 pkt.

            Cn

gdzie:

Pc – punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”;

Cmin – najniższa cena brutto za wykonanie zadania spośród złożonych ofert;

Cn – cena brutto za wykonanie zadania zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana.

Liczba przyznanych punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku. 

Złożone oferty będą oceniane odrębnie dla każdego zadania.

Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów stanowiącą sumę punktacji z poszczególnych kryteriów. 

Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na najniższą cenę, Zamawiający wezwie tych wykonawców, do złożenia w terminie określonym przez 

Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Złożenie oferty dodatkowej zawierającej cenę wyższą niż zaoferowana w złożonej ofercie będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy z postępowania.

  • Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert 

Oferty należy składać ma formularzu oferty przesłany na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolbromiu, ul. Skalska 20, 32-340 Wolbrom w godzinach pracy Zamawiającego lub przesłać pocztą elektroniczną (jako skany własnoręcznie podpisanych dokumentów) z podpisem długopisowym na adres: ibias_rpo@wp.pl w terminie do 25.11.2022r. do godz. 15.00. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania np. przesyłką pocztową, czy kurierską.

Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany  do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta wraz załącznikami musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile nie wynikają one z ogólnie dostępnych źródeł (KRS, CEIDG).

  • Dodatkowe warunki
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podawania przyczyny. W takim przypadku nie przysługują Oferentom żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
  2. Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.
  3. Wykonawcy pozostają związani złożoną ofertą przez 30 dni, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
  4. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, rachunkowe i inne polegające na niezgodności oferty z zapytaniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Oferenta, którego oferta została poprawiona.
  5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian warunków zamówienia na każdym etapie postępowania.
  6. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
  1. Unieważnienie postępowania:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku:

  1. jeżeli najkorzystniejsza oferta przekraczać będzie budżet ustalony przez zamawiającego na realizację zadania,
  2. w przypadku rozwiązania umowy o dofinansowanie przez, co skutkowałoby nieprzyznaniem środków dotacyjnych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia,
  3. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
  4. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
  5. została złożona jedna ważna oferta.

W przypadku unieważnienia postępowania zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez oferentów w związku z przygotowaniem i złożeniem ofert.

Z tytułu odrzucenia ofert oferentom nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.

  • Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Klauzula informacyjna dla:

wykonawców będących osobami fizycznymi,

wykonawców będących osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą,

pełnomocników wykonawców będących osobami fizycznymi (w zakresie danych osobowych zamieszczonych w pełnomocnictwie),

członków organu zarządzającego lub nadzorczego Wykonawcy, wspólników spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurentów, będących osobami fizycznymi (w zakresie danych osobowych zamieszczonych w informacji z KRK).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolbromiu

ul. Skalska 20, 32-340 Wolbrom

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Katarzyna Gruszka, tel. 575 002 620 , katarzyna.gruszka@cbi.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia będącego przedmiotem niniejszego zamówienia w ramach projektu „Druga szansa” realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolbromiu. Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 9.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.  Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020.

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie do dwóch lat od dnia 31 grudnia roku następującego po złożeniu do Komisji Europejskiej zestawienia wydatków, w którym ujęto ostateczne wydatki dotyczące zakończonego projektu.

Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym, związanym z udziałem w postępowaniu. W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.

W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.

Posiada Pani/Pan:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

Nie przysługuje Pani/Panu:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą istotnych postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. 

Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Dodatkowe informacje

Dodatkowych informacji udziela Arkadiusz Dudek  pod numerem telefonu 668 341 139 oraz adresem email:  ibias_rpo@wp.pl

Załączniki

  1. Wzór formularza ofertowego
  2. Oświadczenie Wykonawcy
  3. Oświadczenia RODO
    Załączniki do pobrania – Pobierz